Inpakken en morgen weer verder... - Reisverslag uit Driessen, Nederland van Pylger Andrys - WaarBenJij.nu Inpakken en morgen weer verder... - Reisverslag uit Driessen, Nederland van Pylger Andrys - WaarBenJij.nu

Inpakken en morgen weer verder...

Blijf op de hoogte en volg Pylger

04 April 2014 | Nederland, Driessen

De p.c. hier in huis doet het niet meer. Daarom maar weer eens de app van waarbenjij.nu er bij gepakt. Gisteren wilde ik met deze app foto uploaden. Lukte weer eens niet. Nou, ik hoop dat als ik eenmaal echt op reis ben, dat deze problemen verholpen zijn.
Hier staat de rugzak alweer klaar. Morgenvroeg verteek ik naar Hasselt om verder te gaan op het Jacobspad. Als ik rond acht uur vetrek ben ik ongeveer half een in Hasselt. Dan gaat de route naar Zwolle. Leuk om daar weer eens te kijken. Van 1982 tot 1986 heb ik daar op school gezeten en gewoond. Ben benieuwd!
Na Zwolle gaat het richting Deventer. Ik probeer in de buurt van Wijhe ergens een camping te zoeken. En sls dit niet lukt heb ik het boekje van Vrienden op de Fiets nog bij me.
Er is weer zo'n rare spanning, die bezit van me neemt: voorpret? De vorige keer was dit nog erger...
Ik vind het eingenlijk ook heel lekker om gewoon op de bonnefooi te gaan: gewoon kijken waar ik morgen uitkom. Niks plannen. Gewoon gaan. De tent, slaapzak heb ik bij me: slapen kan altijd!
Benieuwd wat Stoffel Staf er van vindt...of heette die nou Stoffel Stok....? Wel erg dat ik zelfs zijn achternaam niet ken....

  • 05 April 2014 - 12:18

    Bokko:

    Ha broer,

    Heel veel genoegen in het mooie Overijssel!
    Veel succes en Stoffel heet toch Doorenspleet?

    Liefs,'
    Broer

  • 09 April 2014 - 13:23

    Omke Sietze:

    Do alde sjouwbokse, al wwer únderweis ha wy wol begrepen. /wy hope dat dyn bonkjes en lichem it wat folhâlde kin. Dyn stok hjit nog hyltied Stoffel. Ik nim dy no mar de
    sjouwbokse. Leuk om san bokse yn 's femylje te hawwen.

    Succes, Jammer dat jo no net mear by ús oan komme kinne. It is watal te fier út é buurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Driessen

Pylger

Ik ben Andries Tromp, geboren in 1956 in Nijemirdum in Fryslân. Ik heb ook in Leeuwarden gewoond. Op mijn 18e ben ik vertrokken uit Fryslân, ben toen in de zorg voor verstandelijk gehandicapten gaan werken in Ermelo. Na Ermelo tijdje in Zwolle gewoond, waar opleiding MBO-IW deed aan de Sprankel. Daar leerde ik Mariet kennen, met haar verhuisde ik in 1986 naar Limburg. We kregen een zoon in 1989, Frank. Het huwelijk liep stuk, ik leerde Ans kennen waar ik in 1995 mee trouwde; in 1995 kregen we Jan en in 1996 Iza. Vanaf 1998 woon met in Helden met Ans en dochter Iza. Zoons Frank en Jan wonen allebei niet meer thuis, Frank woont in Veldhoven, Jan in Utrecht. Ik ben toen Frank en Jan nog klein waren (in 2003) het Pieterpad gaan lopen. Ik vertrok op 22 april, de geboortedatum van ús heit. Op 2 mei liep ik nog, dat was de geboortedatum van ús mem. Ik wilde met het lopen van deze tocht hen gedenken, mem was het jaar daarvoor overleden, ús heit in 1994. Niet zomaar lopen, maar met een reden, heit en mem gedenken. Onderweg heb ik veel kaarsjes opstoken in kerken en kapelletjes. iet dat ik katholiek ben, ik heb protestante (gereformeerde) "roots": het was mijn manier om mijn ouders gedenken. Soms moet je daar de eenzaamheid voor zoeken. Want ondanks de vele ontmoetingen, was ik 's nachts, maar ook overdag heel veel alleen. Als familie en vrienden me na de tocht vroegen of ik God ook tegen was gekomen, zei ik: nee, vooral mezelf en dat was heel erg waar. Bij alleen lopen kom je vooral jezelf tegen! Het laatste stuk in Limburg samen met Frank en Jan. Na Maastricht ben ik nog een paar jaar bezig geweest met de GR-5, die vanaf daar door de Ardennen richting Luxemburg en de Vogezen gaat. Jan liep ook nog 2x stuk mee, de laatste keer kwamen we vlak in de buurt van de stad Luxemburg. Ik zag daar al bordjes staan van de weg naar Santiago vanaf Duitsland. Het begon bij mij te kriebelen. Zal ik nog doorlopen naar Schirmeck in Lotharingen óf zal ik vanaf daar oversteken naar de route van de Camino? Thuisgekomen veel op internet zitten zoeken, er veel over gelezen. In 2012 liep ik de Kennedymars en ontmoette ik daar Ton, die een Jacobsschelp op zijn rugzak had. De schelp was de aanleiding van ons gesprek én we liepen samen de 80 km uit. Ton vertelde dat hij nog een week moest werken voor zijn pensioen en dat hij over paar weekjes naar Santiago hing lopen vanaf Reims. Ik beloofde hem zijn website te gaan volgen. Dit heb ik de hele reis van Ton gedaan. Prachtige verhalen, het maakte indruk op me. In oktober kwam Ton in Santiago aan. Ik besloot om de tocht ook te gaan lopen, maar niet vanaf Luxemburg. Ik was ooit aan Pieterpad en de GR/5 begonnen, maar niet met het doel om naar Santiago te gaan. Omdat het ook een Innerlijke Reis is, besloot ik om te gaan lopen vanaf Fryslan waar ik geboren ben. Waar heit en mem, pake en beppe vandaan komen. Ik las dat er een Jabikspaad is, die begint in Sint Jacobiparochie (Sint Jabik) en gaat naar Hasselt in Overijssel. Vanaf daar is het Pelgrimspad naar Maastricht te lopen. Ik wacht niet tot mijn pensioen, maar ga mijn gespaarde PBL-uren er voor gebruiken. Op mijn 60ste wil ik vertrekken uit Maastricht. De twee jaar ervoor wil ik dan de route vanaf Sint Jabik gelopen hebben. Nou, ik ben lid geworden van het Genootschap van Sint Jacob en kreeg paar weken geleden het Pelgrimspaspoort toegestuurd. Nu alleen nog oefenen, ook met rugzak, de Jakobsschelp aanschaffen en dan kan ik vertrekken. De planning is om in de week van 20 maart te vertrekken uit Sint Jabik. Ik ben blij de knoop doorgehakt te hebben, blij dat ik die ruimte neem en dat ik die ruimte krijg van Ans, om deze (zoek)tocht te maken, waar ik al zo lang van droom.

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 47599

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 30 November -0001

Pelgrim naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: